zmień kontrast

6-latki zima

Jak  zimują Mrówki?

       Mrówki zaczęły grudzień pracowitym wypełnianiem kalendarza adwentowego. Poznają przy tym różne symbole związane ze świętami Bożego Narodzenia, obyczaje i tradycje. Przy okazji uczą się też pisania cyfr i analizy wzrokowej wyrazów.

W czasie oczekiwania na Świętego Mikołaja,  rozmawiamy też o tym, jak przyjmować i dawać prezenty. Pojawił się temat rozczarowania i rozmawiamy o tym, jak sobie z nim radzić. I o tym, że prezenty-niespodzianki mogą być równie przyjemne, jak te zamawiane u Świętego Mikołaja.

W grudniu dzieci poznały pracę górników w kopalni soli i węgla. Przy okazji Mrówki obserwowały też eksperyment krystalizacji soli.

Wizyta Świętego Mikołaja w przedszkolu to zawsze wielkie wydarzenie. Niektórzy twierdzą, że w niego nie wierzą, inni sądzą, że „ten przedszkolny jest nieprawdziwy” albo „to przebrany Pan Wiesio”, ale kiedy się pojawia, to czar Mikołaja działa na wszystkich. W tym roku pomocnikiem Świętego Mikołaja była Pani Dagmara Kadłubowska, mama Kostka i Olafa. Bardzo dziękujemy!

Po Nowym Roku ruszyły przygotowania do Dnia Babci i Dziadka. Mrówki przygotowywały przedstawienie interaktywne o „Czerwonym Kapturku”. Interaktywne, bo Babcie i Dziadkowie mieli w nim też do odegrania swoje role. Dzieci z zaangażowaniem uczyły się swoich ról i piosenek. Niestety jakiś wstrętny wirus zaatakował  i znacznie zredukował liczbę aktorów. Dzieci, które pozostały zdrowe postarały się ze wszystkich sił, Dziadkowie pomogli  i  przedstawienie się udało.

Dzięki temu, że pogoda nam sprzyja, możemy korzystać z zimowych uroków naszego ogrodu. Dzieci lepiły bałwany, zjeżdżały z górki na jabłuszkach, bawiły się sankami. Pani Wiesia z Kotów rozpoczęła akcje dokarmiania ptaków, a Mrówki będą ją kontynuować. Prosimy więc o pomoc w gromadzeniu ziaren. W naszej szopie zgromadziliśmy jesienią żołędzie i jeśli jakaś rodzina wybiera się do warszawskiego zoo, to prosimy o ich zawiezienie.

Pomiędzy tymi wszystkimi zdarzeniami toczy się główny nurt działań sześciolatków, czyli poznawanie i utrwalanie liter, nauka czytania sylabami i nauka „Dziecięcej matematyki”.