zmień kontrast

4 i 5-latki wiosna

Wiosna w grupie Wróbelków przyniosła dzieciom dużo energii, co dało doskonałą okazję do przebywania na świeżym powietrzu i podziwiania piękna natury. Wróbelki wykonały portret Pani Wiosny, poznały nazwy wielu wiosennych kwiatów, obserwowały jak przyroda budzi się do życia, poznały i zaznaczały symbole pogody na kalendarzu.


Za nami również przygotowania do Świąt Wielkanocnych. Dzieci własnoręcznie wykonały palmy, koszyczki, pomalowały jaja, upiekły i udekorowały mazurki, ulepiły baranka oraz posadziły rzeżuchę. Rozmawialiśmy o tradycjach związanych ze Świętami Wielkanocnymi, dzieci samodzielnie nakryły Wielkanocny stół, narysowały charakterystyczne potrawy.


Wiosną wiele zwierząt zaczyna budować gniazda, szukać pożywienia i rodzić młode. Dzieci z grupy „Wróbelki” poznały zwyczaje ptaków, które przyleciały z dalekich krajów. Na bieżąco obserwują bocianią rodzinę w Klekusiowie oraz wykonują wiele prac plastycznych w tym temacie.

W naszej sali również pojawiły się dekoracje wiosenne wykonane przez dzieci. Powstały gniazda z ptakami, przebiśniegi, bazie, żonkile, tulipany, niezapominajki.


Wróbelki zapoznały się z kolorowym oznaczeniem dni tygodnia według planu daltońskiego, w którym każdy z dni ma konkretny kolor.

Wizualizacja dni tygodnia pomaga dziecku zorientować się w czasie. Codziennie rano dzieci umieszczają wróbelka na odpowiedni kolor.
Dzieci utrwalają czytanie globalne według odimiennej metody Ireny Majchrzak. W sali pojawiło się coraz więcej wyrazów umieszczonych w różnych miejscach, które dzieci odczytują codziennie.

W okresie wiosennym zaczęły się zajęcia literackie pt.:„Stary strych”. Dzieci poznały przygody bohaterów Kreski i Kreska oraz ich przyjaciół.

Uczestniczyliśmy w zajęciach w Bibliotece, pt.: „Jak się to skończyło?”. Dzieci samodzielnie układały historie, wykonały ilustracje oraz opowiadały

Zakończyliśmy cykl zajęć o Ziemi, jej kontynentach oraz mieszkańcach.

Zwieńczeniem było wykonanie plakatu pt.: „Ziemia to nasz wspólny dom”.
Wiosną będziemy spędzać dużo czasu na świeżym powietrzu bawiąc się w piaskownicy, na huśtawce oraz korzystać z ulubionych rowerków i hulajnóg.

Skip to content