zmień kontrast

3-latki wiosna

            Zajączki poszukiwały wiosny w ogrodzie od początku marca. Szukaliśmy pączków na drzewach i krzakach, kwitnących przebiśniegów i krokusów. Codziennie sprawdzaliśmy, czy hiacynty wystawiają już swoje „główki” z ziemi. Wybraliśmy się na spacer w poszukiwaniu trawnika pełnego fioletowych i żółtych krokusów. Teraz kwitną już hiacynty, żonkile i prymulki. Ale w ogrodzie nie ma niestety Zajączków, które szukają znaków wiosny. Pani Ania zrobiła więc dla Was zdjęcia ogrodu i kwiatów, żebyście mogły choć w ten sposób je zobaczyć.

            Pomimo łagodnej zimy Zajączki dokarmiały ptaki w przedszkolnym ogrodzie. Przez okno mogliśmy obserwować jak do karmnika przylatywały sikorki. Było ich mnóstwo! Dzięki tym kolorowym ptaszkom mieliśmy dużo radości.

            Zajączki rozpoczęły naukę rozpoznawania swoich imion. Na kartkach-wizytówkach Pani Jadzia napisała im ich imiona. Takie same kartki powieszone są w sali. Dzieci chodziły z wizytówkami i szukały swojego imienia wśród innych wizytówek lub na liście obecności. Potem odnajdywały też kartki ze swoim imieniem i rysowały swoje portrety.

            Od kilku tygodni na odpoczynku Liski odwiedzały młodszą grupę i robiły dzieciom masaż pleców. To było i miłe, i trudne. Niektóre dzieci były onieśmielone wizytą starszych kolegów i koleżanek i tylko obserwowały wydarzenie przytulone do pań.

            Za to kiedy Zajączki bawią się w swojej grupie, to wcale, ale to wcale nie są onieśmielone! Tańczą, pokrzykują, biegają i lubią robić dużo hałasu! Dlatego zaczęliśmy uczyć się zasad, które są ważne w naszej grupie:

– dzwoneczek prosi o ciszę, kiedy zabawy stają się tak głośne, że to przeszkadza innym dzieciom

– bieganie w sali jest niebezpieczne dla innych dzieci, biegamy po podwórku i sali gimnastycznej

            Kiedy Zajączki wrócą do przedszkola, to będziemy dalej uczyć się zasad, które sprawiają, że zabawy są miłe i bezpieczne.

            Zajączki lubią się razem bawić. Wspólnie budują, urządzają przyjęcia, układają puzzle i grają w gry. W sali tworzą z kartonowych cegieł kąciki, domki, miasta i bawią się w małych grupach. Początkowo dzieci miały stałych towarzyszy zabaw, teraz jest w zabawie większa rotacja. Dzieci częściej organizują się wokół preferowanej aktywności i tematu zabawy. Kto jest chętny, ten dołącza.

            Tak było, jak będzie, kiedy Zajączki wrócą do przedszkola, zobaczymy………..

            Życzymy wszystkim Zajączkom i ich Rodzinom dużo, dużo zdrowia!