zmień kontrast

4-latki wiosna

Przedszkole on-line

UWAGA! Ważna informacja!

Ze względu na zawieszenie zajęć bezpośrednich dla dzieci działania edukacyjne przedszkola realizowane są przez internet. Wszelkie publikowane materiały: zdjęcia, teksty, ilustracje, piosenki, audiobooki, karty pracy zamieszczane przez nas służą wyłącznie celom edukacyjnym. Prosimy by ich nie kopiować oraz nie rozpowszechniać. Dziękujemy!

Piątek 16.04.2021r.

ANGIELSKI

Drogie Zajączki, czy pamiętacie książeczkę „From head to toe”, w której zwierzęta potrafiły zrobić rozmaite sztuczki: skakały, machały, wyginały się i tupały, a my z nimi. Chciałabym Wam je wszystkie przypomnieć. Posłuchajcie piosenki, sprawdźcie, czy potraficie rozbić to, co zwierzątka, ale najbardziej przysłuchujcie się ich nazwom. Ułatwi to Wam rozwiązanie rysunkowej zagadki, którą znajdziecie tutaj.  

Czwartek 15.04.2021r.

Witajcie Zajączki!

Dzisiaj ponownie zapraszamy Was na Brykanki, czyli zajęcia ruchowe dla dzieci i rodziców. Możecie poćwiczyć z dorosłym lub z rodzeństwem.  

1. Piosenka powitalna – zaśpiewajcie dla rodzica lub rodzeństwa znaną Wam piosenkę, a potem niech ta osoba zaśpiewa dla Was. Dla przypomnienia zamieszczamy nagranie z melodią.

Witaj.......(imię), witaj.......(imię);
Jak się masz? Jak się masz?
Wszyscy Cię witamy, wszyscy Cię witamy;
Bądź wśród nas, bądź wśród nas!

2. Statek – dziecko siedzi na kolanach, plecami do dorosłego. Dorosły kołysze się na boki w rytm wierszyka, jak statek na falach. Na koniec dorosły przewraca się na bok przyciskając dziecko swoim ciałem. Ważne, aby dziecko musiało się trochę posiłować, zanim wydostanie się spod dorosłego.

Burza na morzu;
Wicher dmie!
Za chwilę statek;
Przewróci się!

3. Lustro – dziecko siedzi na kolanach, twarzą do dorosłego. Dorosły pokazuje różne gesty np. mycie zębów, czesanie włosów itp., a dziecko naśladuje jego ruchy. Potem następuje zamiana i dorosły naśladuje ruchy wykonywane przez dziecko. Można też pokazywać różne miny, np. wesołą, smutną, przestraszoną, zdenerwowaną itp. 

4. Kołyska – dziecko siedzi na kolanach, plecami do dorosłego. Dorosły przytrzymuje dziecko rękami i robiąc zamach odchyla się na plecy podnosząc jednocześnie nogi w górę. Potem energicznym ruchem powraca do pozycji siedzącej. Cały ruch powinien przypominać kołysanie na fotelu bujanym.

Ważne, żeby dorosły w trakcie ćwiczenia podtrzymywał dziecko, dociskając jego ciało do swojego brzucha, tak aby dziecko nie zsunęło się na bok. 

5. Samochód – dziecko siedzi na podłodze między nogami dorosłego, zwrócone do niego plecami. Dorosły i dziecko poruszają się razem, przesuwając po podłodze tak, żeby dziecko cały czas było między nogami dorosłego.  W ten sposób udają jadący samochód, więc dziecko może też naśladować “samochodowe dźwięki”: warkot silnika, trąbienie itp. 

5a. Awaria samochodu – dziecko stawia stopy na podłodze i prostując nogi w kolanach popycha dorosłego całym swoim ciałem do tyłu. W ten sposób dziecko “holuje” samochód do warsztatu. 

6. Piłowanie drewna – dorosły i dziecko siedzą na podłodze w rozkoku, trzymając się za dłonie. Obydwoje zwróceni są do siebie twarzami. Dziecko odchyla się do tyłu kładąc się na podłodze, a dorosły pochyla się do przodu trzymając dziecko za ręce. Potem następuje zamiana ruchu, Dorosły odchyla się do tyłu kładąc się na podłodze, a dziecko pochyla się do przodu. Obydwoje czały czas trzymają się za ręce. 

Dziecko może wsunąć swoje nogi między/pod nogi dorosłego, żeby zmniejszyć odległość. Ważne, żeby osoba odchylająca się do tyłu, mogła położyć na podłodze całe ciało, zarówno plecy jak i głowę. 

7. Ciąganie po podłodze – dziecko leży na plecach na podłodze, odchylając ręce za głowę. Dorosły chwyta dziecko za donie/nadgarstki i idąc tyłem ciągnie je po podłodze. Dorosły może robić różne zwroty i zmiany kierunku, żeby uatrakcyjnić ćwiczenie. Potem dorosły zmienia sposób ciągnięcia dziecka, chwytając na nogi na wysokości kostek. Dziecko może mieć ręce ułożone wzdłuż tułowia lub odchylić je za głowę, aby bezwładnie ciągnęły się za głową. 

8. Wahadło – dziecko staje tyłem do dorosłego. Dorosły chwyta dziecko pod pachy i podnosi do góry. Porusza ciałem dziecka w prawo i w lewo, naśladując wahadło w zegarze. Dziecko może mieć nogi opuszczone do dołu lub podniesione do góry, przed siebie. 

9. Karuzela – dziecko staje tyłem do dorosłego. Dorosły chwyta dziecko pod pachy i podnosi do góry. Dorosły obraca się wokół własnej osi kręcąc się z dzieckiem jak na karuzeli. Dorosły może podnosić i opuszczać dziecko w trakcie kręcenia poruszając odpowiednio swoimi rękami. 

10. Masaż CMC – na koniec dorosły masuje plecy dziecka. Jeśli dziecko zna ten masaż, to można zrobić zamianę, aby dziecko pomasowało też dorosłego. Schemat masażu: masaż otwartą dłonią, ugniatanie ciasta, jazda na nartach, drapanie kotka, gra na pianinie, masaż otwartą dłonią.

Masaż został opisany przez panią Anię Michalską na naszej stronie FB.  Można tam również pobrać piosenkę ułatwiającą masowanie.  

masaż CMC

Życzymy Wam dobrej zabawy!

Środa 14.04.2021r.

Witajcie Zajączki!

Dzisiaj kolejny zimny kwietniowy dzień. Taki, że nie można wyjść do ogrodu, bo cały dzień pada deszcz. To może popatrzcie przez okno i namalujcie ten wiosenny deszcz.

Ciekawe co w taki dzień robią ptaki. Czy już zbudowały sobie gniazda i mają się gdzie schować? Obejrzyjcie tę historyjkę i możecie opowiedzieć co robią wiosną kosy. Tata jest czarny, a mama brązowa.

Możecie też obejrzeć film: Gdzie budować gniazdo.

Miłej zabawy!

Wtorek 13.04.2021r.

Witajcie Zajączki!

Dzisiaj jest zimny i deszczowy dzień, ale taka właśnie jest wiosna. Często zmienia się pogoda: raz jest ciepło i świeci słońce, raz pada śnieg lub deszcz ze śniegiem i jest zimno.

W przedszkolu uczyliśmy się wiersza o wiośnie. Ciekawe czy go pamiętacie? Jeżeli nie to tutaj jest podpowiedź:

Już się wiosna zaczyna

Każdy dzień – to nowina.

Lecą gęsi, żurawie,

pełza żuczek po trawie.

Kwitną kwiaty na łąkach,

w białych pąkach jabłonka.

Ptak się chwali piosenką,

witaj wiosno, wiosenko! ( A. Przybył )

Po powrocie do przedszkola będziecie mogły go wszystkim powiedzieć.

A teraz czas na waszą ulubioną piosenkę “Idzie do nas wiosna

Zagadka:

Zebrały się kumoszki przy stawie na łące.

Zaczekaj cichutko… zaraz będzie koncert!

Co to za kumoszki? Czy wiecie?

Jeżeli chcecie się nauczyć rysować żabki to popatrzcie na tę instrukcję.

Miłej zabawy!

Poniedziałek 12.04.2021r.

Pozdrawiamy Was bardzo serdeczne! 

Dzisiaj pokażemy Wam forsycje – krzaki, które zapowiadają, że wiosna naprawdę nadchodzi! Zanim na gałęziach pojawią się liście, rozkwitają na żółto. W pochmurny dzień wyglądają jak małe, żółte słoneczka. Jeśli macie ochotę, to możemy je razem narysować.

Potrzebne będą:

Ruszamy do rysowania Zajączki?

Rysujemy brązową kredką długie, brązowe kreski. Spróbujcie rysować je z rozmachem, dopingując się okrzykiem „I hop – kreska, i hop – kreska”, gdzie każdy okrzyk, to kreska na kartce.

Źółtą kredką stukamy po całej kartce i w ten sposób rysujemy żółte kropki. Duuużo żółtych kropek!

Zamienimy teraz żółte kropki w kwiatki forsycji. Stawiamy żółtą kredkę na żółtej kropce i rysujemy cztery krótkie kreski. Spróbujcie rysować od kropki na zewnątrz. To będą płatki forsycji, każdy kwiatek z czterema płatkami. Możecie głośno liczyć: „Raz,dwa,trzy,cztery!”. Jeśli wszystkie żółte kropki będą miały kreski-płatki, to znaczy, że krzaki zakwitły.

Dodatkowo możemy przykleić kwiatki forsycji z plasteliny. Lepimy krótkie, cienkie wałeczki. Przyklejamy do gałęzi “na krzyż” po dwa wałeczki. Krzaczki forsycji są gotowe!

Piątek 9.04.2021r.

ANGIELSKI

Drogie Zające! Pewnie ostatnio często słyszycie, że „kwiecień, plecień, bo przeplata trochę zimy, trochę lata”. Niektórzy pewnie nawet znają piosenkę o tym samym tytule. Oznacza to dokładnie, że kwiecień jest miesiącem kiedy możemy zaobserwować bardzo różną pogodę. Pomyślałam, że jest to dla nas doskonała okazja do powtórki zjawisk pogodowych. Przyjrzyjcie się obrazkom poniżej i pokażcie palcem, gdzie jest: rain (deszcz), sun (słońce), snow (śnieg).

Przygotujcie chusteczkę, którą można wyczarować wiersz o pogodzie. Po angielsku zaraz go usłyszycie, a po polsku brzmi on tak:
Deszcz kapał na drzewo, kapał na dach, a na mnie nie.
Słońce padało na drzewo, słońce padało na dach, a na mnie nie.
Śnieg opadł na drzewo, śnieg opadł na dach, a na mnie nie…

Zróbcie z chusteczki mini teatr i pokazujcie, co działo się po kolei. Wsłuchajcie się… czy padły w wierszu słowa: rain, sun i snow? A może coś jeszcze? :)  

Czwartek 8.04.2021r.

Witajcie Zajączki! 

 Dzisiaj zapraszamy Was na Brykanki, czyli zajęcia ruchowe dla dzieci i rodziców. Przypomnimy Wam kolejne ćwiczenia z naszych Brykanek. Możecie poćwiczyć z dorosłym lub z rodzeństwem.  

1. Piosenka powitalna – zaśpiewajcie dla rodzica lub rodzeństwa znaną Wam piosenkę, a potem niech ta osoba zaśpiewa dla Was. Dla przypomnienia zamieszczamy nagranie z melodią.

Witaj.......(imię), witaj.......(imię);
Jak się masz? Jak się masz?
Wszyscy Cię witamy, wszyscy Cię witamy;
Bądź wśród nas, bądź wśród nas!

Witaj, jak się masz?

2. Zegar – dziecko siedzi na kolanach, plecami do dorosłego. Dorosły kołysze się na boki w rytm wierszyka, jak wahadło zegara. Na koniec dorosły chwyta dziecko pod pachy i podnosi do góry. Dziecko jest kukułką wyskakującą z zegara, gdy wybija pełna godzina. Można powtórzyć wierszyk kilkukotnie odliczając kolejne godziny. Dorosły podnosi dziecko do góry tyle razy,  ile wskazuje godzina w wierszyku.

Tik - tak, tik - tak;
Zegareczkiem jestem ja!
Tik - tak, tik - tak;
Pierwsza (druga, trzecia...) godzina wybiła!

3. Fikołek –  dorosły siedzi na podłodze z wyprostowanymi nogami. Dziecko staje za plecami dorosłego i przekłada mu ręce nad ramieniem. Dziecko, opierając się brzuchem na ramieniu dorosłego, wykonuje przewrót w przód, czyli fikołka nad ramieniem dorosłego. Dziecko ląduje na nogach dorosłego.

Ważne, żeby dorosły w trakcie przewrotu podtrzymywał dziecko, pochylając jego głowę do brzucha. Dziecko w trakcie przewrotu nie może patrzeć do góry, czyli odchylać głowy do tyłu.

4. Samolot – dorosły leży na plecach na podłodze, z nogami ugiętymi w kolanach. W trakcie ćwiczenia dorosły i dzicko próbują nawiązać kontakt wzrokowy. 

Dziecko staje przed dorosłym, kadzie się brzuchem na jego podudziach i chwyta dorosłego za ręce. Dorosły, trzymając dziecko za ręce, unosi podudzia do góry podnosząc też dziecko w górę. Dorosły lekko porusza nogami kołysząc dziecko w różne strony. Ważne, aby dziecko uniosło swoje nogi i spróbowało utrzywać je w jednej linii z tułowiem, jak “ogon samolotu”.

Dziecko staje przed dorosłym. Dorosły opiera stopy na biodrach dziecka i chwyta dziecko za ręce. Dorosły, trzymając dziecko za ręce, unosi nogi do góry prostując je w kolanach. W ten sposób podnosi też dziecko w górę i lekko kołysze je nad sobą. Ważne, aby dziecko spróbowało utrzywać nogi w jednej linii z tułowiem, jak “ogon samolotu”.

5. Karuzela na palcu – dorosły siedzi na podłodze w rozkroku z wyprostowanymi nogami. Dziecko trzyma dorosłego za palec i biega dookoła niego, raz w jedną, raz w druga stronę.

Przechodząc nad nogami dorosłego dziecko musi robić duże kroki i uważać, żeby nie nadepnąć na nogę dorosłego. 

6. Skała i słoń – dziecko klęka na podłodze podwijając nogi i rece pod siebie, przyjmuje stabilną pozycję jak “skała”. 

Dorosły próbuje przesunąć lub przewrócić dziecko na bok.  Potem jest zamiana i dorosły klęka na podłodze, przyjmując stabilną pozycję “skały”.

Dziecko opiera dłonie na plecach dorosłego i próbuje przesunąć lub przewrócić dorosłego. Dziecko może też usiąść na podłodze plecami do dorosłego, postawić stopy na podłodze i prostując nogi w kolanach przepychać dorosłego całym swoim ciałem. 

7. Kula u nogi – dorosły staje w rozkroku, a dziecko siada na jego stopie, obejmując nogę dorosłęgo swoimi rękami i zaplatając wokół niej swoje nogi. 

Dorosły spaceruje z dzieckiem “przyklejonym” do swojej nogi jak “więzień z kulą”. Dziecko może obejmować najpierw jedną, a potem druga nogę dorosłego.

8. Taniec pingwinów – dziecko staje bosymi stopami na stopach dorosłego. Dorosły i dziecko są zwróceni do siebie  twarzami, trzymają się za ręce. W tej pozycji wspólnie próbują spacerować, a potem zatańczyć do ulubionej muzyki.

Dziecko może stanąć tyłem na stopach dorosłego. W tej pozycji również można spacerować lub tańczyć. 

9. Plecak – dorosły w pozycji stojącej trzyma dziecko na plecach, jak “plecak”, lub na ramionach “na barana”. Dziecko obejmuje dorosłego rękami i nogami. Dorosły spaceruje z dzieckiem, może też pochylać się, kucać lub podskakiwać tak, żeby dziecko musiało włożyć wysiłek w utrzymanie się na jego plecach. 

W czasie spaceru warto podtrzymać dziecko ręką, chociaż zsunięcie się z dorosłego też może sprawić dziecku dużo radości. 

10. Masaż CMC – na koniec dorosły masuje plecy dziecka. Jeśli dziecko zna ten masaż, to można zrobić zamianę, aby dziecko pomasowało też dorosłego. Schemat masażu: masaż otwartą dłonią, ugniatanie ciasta, jazda na nartach, drapanie kotka, gra na pianinie, masaż otwartą dłonią.

Masaż został opisany przez panią Anię Michalską na naszej stronie FB.  Można tam również pobrać piosenkę ułatwiającą masowanie.  

masaż CMC

Życzymy Wam dobrej zabawy!

Środa 7.04.2021r.

Dzień dobry drogie Zajączki!

Kto zna pieska o imieniu Reksio? Zapraszamy do wysłuchania audiobooka o wiosennej przygodzie Reksia. 

Reksio – Wielki konkurs

Dzisiaj pokażemy Wam bazie rosnące na wierzbie. Bazie to kwiatostany pojawiające się wiosną na gałęziach wierzby. Bazie pokryte są szarym meszkiem wyglądającym jak futerko, dlatego czasami nazywane są kotkami. 

Jeśli chcecie, możemy razem zrobić bazie z plasteliny. Zapraszamy do pracy!

Potrzebne będą:

Lepimy z brązowej plasteliny wałeczek, czyli długiego węża, którego przyklejamy na środku kartki. To będzie brązowa gałązka.

Z białej plasteliny lepimy kuleczki, które przyklejamy z dwóch stron gałązki. Dociskamy je palcem do kartki, żeby nie odpadły. Im więcej białych kulek, tym więcej baziowych “kotków” na naszej gałązce.

Z zielonej plasteliny lepimy małe kuleczki, które przyklejamy pomiędzy białymi kulkami. To będą małe, zielone listki. Jeśli macie miejsce na kartce, to możecie przykleić na obrazku dodatkowe elementy. Wasz kolega, Benio, dokleił ziemię z brązowej plasteliny, a z zielonej plasteliny zrobił trawę.

Wtorek 6.04.2021r.

Witajcie po świętach Zajączki!

Tak się składa, że dzisiaj jest już 6 dzień kwietnia więc pora na kartkę z kalendarza. Kwiecień to taki miesiąc, w którym wszystko rozkwita: drzewa, krzewy, kwiaty, rozwijają się liście i zieleni trawa.

Z ciepłych krajów wracają ptaki i składają jaja, rodzą się zwierzęta: dziki, lisy i borsuki.

W kwietniu bywają dni ciepłe i zimne. Jest takie przysłowie: kwiecień plecień, bo przeplata trochę zimy, trochę lata.

Posłuchajcie piosenki o kwietniu:

Na koniec proponujemy wam wykonanie kartki z kalendarza. Narysujcie kwietniową pogodę, pierwsze kwiaty, ptaki z naszego ogrodu i trawę.

Piątek 2.04.2021r.

Witajcie Zajączki!

Dzisiaj proponujemy Wam dzień ze świątecznym kurczaczkiem.

To jest kogut i kura czyli tata i mama kurczaczka.

A to malutkie kurczaczki.

Na pewno wiecie, że one mieszkają na wsi w kurniku.

A skad one się biorą dowiecie się z historyjki o zdziwionym jaju.

Możecie ją opowiedzieć zaczynając od tego: było sobie jajo, …

Przygotujcie sobie kredki i koła to razem zrobimy świąteczne kurczaczki. Koła możecie znaleźć w materiałach zabranych z przedszkola.

Z tych kół układamy brzuszek, głowę, oko, skrzydełko, wycinamy dziobek i przyklejamy.

Możecie też sami narysować okrągły brzuszek kręcąc w koło, w koło, aż zrobi się cały żółty. Później trochę mniejszą głowę, oko, dziobek i łapki.
A skrzydełko – bujamy wesoły uśmiech.

Jestem pewna, że uda wam się zrobić mnóstwo kurczaków.

Miłej zabawy!

Czwartek 1.04.2021r.

ANGIELSKI

Dzień dobry drogie Zajączki!

Zapraszam Was dzisiaj do wielkanocnego memory game! Na czym polega gra i jak ją przygotować. Pierwszy krok to przygotowanie kart do gry. Na małych kartkach (1/6 kartki A4) narysujcie jajka (eggs) w kolorach: pink, yellow, blue, green, purple, orange and red. Zanim jednak zaczniecie, upewnijcie się, że kartka nie prześwituje. Aby tego uniknąć możecie skleić ze sobą dwie kartki, wyciąć małe karteczki i dopiero przystąpić do rysowania. Następnie przetnijcie jajka na pół i pomieszajcie, obróćcie karty w drugą stronę i jajeczne memory gotowe! Czas zacząć szukać par! Oczywiście będą nimi dwie połówki tego samego jajka, ale tego pewnie domyśliliście się od razu sami. Dobrej zabawy!

P.S. Jeśli przed rozpoczęciem chcielibyście powtórzyć kolory, to warto zajrzeć tutaj:

Środa 31.03.2021r.

Witajcie Zajączki!
Dzisiaj przygotujemy rysunkowy kosz z jajkami. Możecie wykorzystać do tej pracy materiały, które dostaliście z przedszkola.

Potrzebne będą:

Zapraszamy do pacy Zajączki!

Rysujemy brązową kredką uśmiech na szerokość całej kartki. Uśmiech wielokrotnie poprawiamy, żeby składał się z wielu kresek i był gruby. To będzie wiklinowy kosz.

W koszu przyklejamy jajka. Możecie przykleić gotowe kształty otrzymane z przedszkola lub wyciąć jajka samodzielnie.

Ozdabiamy jajka prostymi, kolorowymi wzorami – kropkami i kreskami. Jaja pomalowane na jeden kolor to kraszanki, a ozdobione wzorami to pisanki.

Na koniec postawimy kosz na trawie. Na dole kartki rysujemy zielonymi kredkami kreski. Najlepiej rysować z dołu do góry.

Świąteczny koszyk z pisankami jest gotowy!

Wtorek 30.03.2021r.

Witajcie Zajączki!
Zbliżają się święta wielkanocne. To czas pisanek, baranków, śmigusa-dyngusa i …… zajączków!

Dlaczego? Zajączki są symbolem wiosny i odradzającej się po zimie przyrody.

Kiedy przyroda budzi się się z zimowego snu, po polach, łąkach i lasach kicają zające w poszukiwaniu pierwszych pąków na drzewkach i krzakach czy młodych, zielonych listków.

Chcecie z nimi poskakać? Proponuję Wam zabawę ruchową przy piosence o zajączku:

W niedzielę wielkanocną zajączek przynosi dzieciom w upominku drobne słodycze. Najczęściej są one pochowane w różnych miejscach domu i ogrodu. Dzieci muszą się natrudzić, żeby je odnaleźć, ale nagroda za ten trud jest słodka i czekoladowa!

Wielkanocne zające ozdabiają również nasze koszyczki, pocztówki, wystawiają nosy z doniczek z wiosennymi kwiatami.

Jeśli chcecie ozdobić swój dom, to przygotujcie, proszę:

Oto jak możecie zrobić zajączka:

Jeśli odrysowanie i wycięcie ręki sprawia Wam trudność, to poproście o pomoc rodziców lub starsze rodzeństwo. Możecie przykleić do zajączka taśmą patyczek i pobawić się w teatrzyk. A potem możecie znaleźć dla zajączków miejsce w doniczce z kwiatkami. Wesołej zabawy!

Poniedziałek 29.03.2021r.

Gorąco witamy Zajączki!

Dzisiaj dzień poświęcony barankom i owieczkom. Zbliżają się Święta Wielkanocne, a te zwierzęta są jednym ze świątecznych  symboli. Na zdjęciu widzicie baranka i małą owieczkę.

Zapraszamy do wysłuchania piosenki o baranku. 

Jeśli macie ochotę, możemy razem zrobić owieczki i baranki.

Potrzebne będą:

Ruszamy do pacy Zajączki?

Rysujemy  zielonymi kredkami krótkie kreski na całej kartce. To będzie trawa na łące. Najlepiej rysować je z dołu do góry.

Potem rozcinamy nożyczkami patyczki higieniczne na pół robiąc nogi owieczki/baranka. Układamy patyczki na kartce mocując je do kartki za pomocą kawałków plasteliny. Nad patyczkami przyklejamy wacik jako brzuch owieczki/baranka. Posmarujcie kartkę klejem, połóżcie wacik i dociśnijcie go ręką, żeby się dobrze przykleił. 

Czas wyciąć głowę owieczki/baranka z wacika. Głowa ma kształt podobny do jajka. Spróbujcie wyciąć sami lub poproście o pomoc dorosłego. Wyciętą głowę przyklejamy do brzucha zwierzątka. 

Nasze zwierzątko nie ma jeszcze oczu. Możemy przykleić gotowe oczy, jeśli ktoś ma takie w domu. Jeśli nie macie to zrobimy oczy z plasteliny. Lepimy z plasteliny dwie małe, białe kuleczki i przyklejamy je do głowy zwierzątka. Potem lepimy dwie mniejsze czarne kuleczki i przyklejamy je na tych białych. 

Możemy dorobić zwierzątku rogi z plasteliny, żeby na łące pasł się baranek. Lepimy z plasteliny dwa wałeczki i przyklejamy na głowie zwierzątka. Owieczkę zrobimy doklejając na głowie zwierzątka uszy z patyczków higienicznych. Odcinamy nożyczkami małe kawałki patyczków i mocujemy je do głowie owieczki za pomocą kawałków plasteliny. Teraz na łące stoi stado baranków i owieczek.  

Policzcie ile jest owieczek i baranków na Waszym obrazku. Możecie pokazać nam swoje prace na Facebooku. Jak myślicie, czy wyglądają podobnie jak prawdziwe stado owiec?