zmień kontrast

ARCHIWUM 2020 „ZAJĄCE”

Lato

Wiosna

Piątek 16.04.2021r.

ANGIELSKI

Drogie Zajączki, czy pamiętacie książeczkę „From head to toe”, w której zwierzęta potrafiły zrobić rozmaite sztuczki: skakały, machały, wyginały się i tupały, a my z nimi. Chciałabym Wam je wszystkie przypomnieć. Posłuchajcie piosenki, sprawdźcie, czy potraficie rozbić to, co zwierzątka, ale najbardziej przysłuchujcie się ich nazwom. Ułatwi to Wam rozwiązanie rysunkowej zagadki, którą znajdziecie tutaj.  

Czwartek 15.04.2021r.

Witajcie Zajączki!

Dzisiaj ponownie zapraszamy Was na Brykanki, czyli zajęcia ruchowe dla dzieci i rodziców. Możecie poćwiczyć z dorosłym lub z rodzeństwem.  

1. Piosenka powitalna – zaśpiewajcie dla rodzica lub rodzeństwa znaną Wam piosenkę, a potem niech ta osoba zaśpiewa dla Was. Dla przypomnienia zamieszczamy nagranie z melodią.

Witaj.......(imię), witaj.......(imię);
Jak się masz? Jak się masz?
Wszyscy Cię witamy, wszyscy Cię witamy;
Bądź wśród nas, bądź wśród nas!

2. Statek – dziecko siedzi na kolanach, plecami do dorosłego. Dorosły kołysze się na boki w rytm wierszyka, jak statek na falach. Na koniec dorosły przewraca się na bok przyciskając dziecko swoim ciałem. Ważne, aby dziecko musiało się trochę posiłować, zanim wydostanie się spod dorosłego.

Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie Statek1.png
Burza na morzu;
Wicher dmie!
Za chwilę statek;
Przewróci się!

3. Lustro – dziecko siedzi na kolanach, twarzą do dorosłego. Dorosły pokazuje różne gesty np. mycie zębów, czesanie włosów itp., a dziecko naśladuje jego ruchy. Potem następuje zamiana i dorosły naśladuje ruchy wykonywane przez dziecko. Można też pokazywać różne miny, np. wesołą, smutną, przestraszoną, zdenerwowaną itp. 

Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie Lustro1.png

4. Kołyska – dziecko siedzi na kolanach, plecami do dorosłego. Dorosły przytrzymuje dziecko rękami i robiąc zamach odchyla się na plecy podnosząc jednocześnie nogi w górę. Potem energicznym ruchem powraca do pozycji siedzącej. Cały ruch powinien przypominać kołysanie na fotelu bujanym.

Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie Kołyska1.png

Ważne, żeby dorosły w trakcie ćwiczenia podtrzymywał dziecko, dociskając jego ciało do swojego brzucha, tak aby dziecko nie zsunęło się na bok. 

5. Samochód – dziecko siedzi na podłodze między nogami dorosłego, zwrócone do niego plecami. Dorosły i dziecko poruszają się razem, przesuwając po podłodze tak, żeby dziecko cały czas było między nogami dorosłego.  W ten sposób udają jadący samochód, więc dziecko może też naśladować „samochodowe dźwięki”: warkot silnika, trąbienie itp. 

Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie Samochód1.png

5a. Awaria samochodu – dziecko stawia stopy na podłodze i prostując nogi w kolanach popycha dorosłego całym swoim ciałem do tyłu. W ten sposób dziecko „holuje” samochód do warsztatu. 

6. Piłowanie drewna – dorosły i dziecko siedzą na podłodze w rozkoku, trzymając się za dłonie. Obydwoje zwróceni są do siebie twarzami. Dziecko odchyla się do tyłu kładąc się na podłodze, a dorosły pochyla się do przodu trzymając dziecko za ręce. Potem następuje zamiana ruchu, Dorosły odchyla się do tyłu kładąc się na podłodze, a dziecko pochyla się do przodu. Obydwoje czały czas trzymają się za ręce. 

Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie Piłowanie1.png

Dziecko może wsunąć swoje nogi między/pod nogi dorosłego, żeby zmniejszyć odległość. Ważne, żeby osoba odchylająca się do tyłu, mogła położyć na podłodze całe ciało, zarówno plecy jak i głowę. 

7. Ciąganie po podłodze – dziecko leży na plecach na podłodze, odchylając ręce za głowę. Dorosły chwyta dziecko za donie/nadgarstki i idąc tyłem ciągnie je po podłodze. Dorosły może robić różne zwroty i zmiany kierunku, żeby uatrakcyjnić ćwiczenie. Potem dorosły zmienia sposób ciągnięcia dziecka, chwytając na nogi na wysokości kostek. Dziecko może mieć ręce ułożone wzdłuż tułowia lub odchylić je za głowę, aby bezwładnie ciągnęły się za głową. 

Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie Ciąganie2a.png
Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie Ciąganie3a.png
Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie Ciąganie1a.png

8. Wahadło – dziecko staje tyłem do dorosłego. Dorosły chwyta dziecko pod pachy i podnosi do góry. Porusza ciałem dziecka w prawo i w lewo, naśladując wahadło w zegarze. Dziecko może mieć nogi opuszczone do dołu lub podniesione do góry, przed siebie. 

Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie Karuzela1a.png

9. Karuzela – dziecko staje tyłem do dorosłego. Dorosły chwyta dziecko pod pachy i podnosi do góry. Dorosły obraca się wokół własnej osi kręcąc się z dzieckiem jak na karuzeli. Dorosły może podnosić i opuszczać dziecko w trakcie kręcenia poruszając odpowiednio swoimi rękami. 

Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie Karuzela2a.png

10. Masaż CMC – na koniec dorosły masuje plecy dziecka. Jeśli dziecko zna ten masaż, to można zrobić zamianę, aby dziecko pomasowało też dorosłego. Schemat masażu: masaż otwartą dłonią, ugniatanie ciasta, jazda na nartach, drapanie kotka, gra na pianinie, masaż otwartą dłonią.

Masaż został opisany przez panią Anię Michalską na naszej stronie FB.  Można tam również pobrać piosenkę ułatwiającą masowanie.  

masaż CMC

Życzymy Wam dobrej zabawy!

Środa 14.04.2021r.

Witajcie Zajączki!

Dzisiaj kolejny zimny kwietniowy dzień. Taki, że nie można wyjść do ogrodu, bo cały dzień pada deszcz. To może popatrzcie przez okno i namalujcie ten wiosenny deszcz.

Ciekawe co w taki dzień robią ptaki. Czy już zbudowały sobie gniazda i mają się gdzie schować? Obejrzyjcie tę historyjkę i możecie opowiedzieć co robią wiosną kosy. Tata jest czarny, a mama brązowa.

Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie IMG_20200426_081355-e1588057072970-1024x768.jpg
Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie IMG_20200426_081415-e1588057237978-1024x768.jpg
Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie IMG_20200426_081435-e1588057399587-1024x768.jpg

Możecie też obejrzeć film: Gdzie budować gniazdo.about:blankYouTube adres URLProszę wkleić odnośnik do treści, która ma być wyświetlona na stronie.OsadźDowiedz się więcej o osadzanych treściach(otworzy się w nowej zakładce)Przykro nam, ale nie można było osadzić tej treści.Spróbuj ponownie Zamień na odnośnik

Miłej zabawy!

Wtorek 13.04.2021r.

Witajcie Zajączki!

Dzisiaj jest zimny i deszczowy dzień, ale taka właśnie jest wiosna. Często zmienia się pogoda: raz jest ciepło i świeci słońce, raz pada śnieg lub deszcz ze śniegiem i jest zimno.

W przedszkolu uczyliśmy się wiersza o wiośnie. Ciekawe czy go pamiętacie? Jeżeli nie to tutaj jest podpowiedź:

Już się wiosna zaczyna

Każdy dzień – to nowina.

Lecą gęsi, żurawie,

pełza żuczek po trawie.

Kwitną kwiaty na łąkach,

w białych pąkach jabłonka.

Ptak się chwali piosenką,

witaj wiosno, wiosenko! ( A. Przybył )

Po powrocie do przedszkola będziecie mogły go wszystkim powiedzieć.

A teraz czas na waszą ulubioną piosenkę „Idzie do nas wiosna„about:blankYouTube adres URLProszę wkleić odnośnik do treści, która ma być wyświetlona na stronie.OsadźDowiedz się więcej o osadzanych treściach(otworzy się w nowej zakładce)Przykro nam, ale nie można było osadzić tej treści.Spróbuj ponownie Zamień na odnośnik

Zagadka:

Zebrały się kumoszki przy stawie na łące.

Zaczekaj cichutko… zaraz będzie koncert!

Co to za kumoszki? Czy wiecie?

Jeżeli chcecie się nauczyć rysować żabki to popatrzcie na tę instrukcję.

Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie IMG_20210414_191832-768x1024.jpg

Miłej zabawy!

Poniedziałek 12.04.2021r.

Pozdrawiamy Was bardzo serdeczne! 

Dzisiaj pokażemy Wam forsycje – krzaki, które zapowiadają, że wiosna naprawdę nadchodzi! Zanim na gałęziach pojawią się liście, rozkwitają na żółto. W pochmurny dzień wyglądają jak małe, żółte słoneczka. Jeśli macie ochotę, to możemy je razem narysować.

Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie IMG_0566-1024x768.jpg
Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie IMG_0568-1024x768.jpg

Potrzebne będą:

Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie DB90F3A3-91D1-4A58-BEF6-0065696F8363_1_201_a-1024x682.jpeg

Ruszamy do rysowania Zajączki?

Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie F9E578C3-2235-40A7-8822-2FDD1422B96A_1_201_a-1024x745.jpeg

Rysujemy brązową kredką długie, brązowe kreski. Spróbujcie rysować je z rozmachem, dopingując się okrzykiem „I hop – kreska, i hop – kreska”, gdzie każdy okrzyk, to kreska na kartce.

Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie C82B9E20-F3B3-45DF-B4E9-7F9EA2F33B14_1_201_a-1024x726.jpeg

Źółtą kredką stukamy po całej kartce i w ten sposób rysujemy żółte kropki. Duuużo żółtych kropek!

Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie 65DD2153-D92F-4C44-A652-F613CE7258A7_1_201_a-1024x694.jpeg

Zamienimy teraz żółte kropki w kwiatki forsycji. Stawiamy żółtą kredkę na żółtej kropce i rysujemy cztery krótkie kreski. Spróbujcie rysować od kropki na zewnątrz. To będą płatki forsycji, każdy kwiatek z czterema płatkami. Możecie głośno liczyć: „Raz,dwa,trzy,cztery!”. Jeśli wszystkie żółte kropki będą miały kreski-płatki, to znaczy, że krzaki zakwitły.

Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie 53F883D3-D0EE-48A5-82F4-7BAE4606DA14_1_201_a-1024x686.jpeg

Dodatkowo możemy przykleić kwiatki forsycji z plasteliny. Lepimy krótkie, cienkie wałeczki. Przyklejamy do gałęzi „na krzyż” po dwa wałeczki. Krzaczki forsycji są gotowe!

Piątek 9.04.2021r.

ANGIELSKI

Drogie Zające! Pewnie ostatnio często słyszycie, że „kwiecień, plecień, bo przeplata trochę zimy, trochę lata”. Niektórzy pewnie nawet znają piosenkę o tym samym tytule. Oznacza to dokładnie, że kwiecień jest miesiącem kiedy możemy zaobserwować bardzo różną pogodę. Pomyślałam, że jest to dla nas doskonała okazja do powtórki zjawisk pogodowych. Przyjrzyjcie się obrazkom poniżej i pokażcie palcem, gdzie jest: rain (deszcz), sun (słońce), snow (śnieg).

Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie april-weather.jpg

Przygotujcie chusteczkę, którą można wyczarować wiersz o pogodzie. Po angielsku zaraz go usłyszycie, a po polsku brzmi on tak:
Deszcz kapał na drzewo, kapał na dach, a na mnie nie.
Słońce padało na drzewo, słońce padało na dach, a na mnie nie.
Śnieg opadł na drzewo, śnieg opadł na dach, a na mnie nie…

Zróbcie z chusteczki mini teatr i pokazujcie, co działo się po kolei. Wsłuchajcie się… czy padły w wierszu słowa: rain, sun i snow? A może coś jeszcze? :)  about:blankYouTube adres URLProszę wkleić odnośnik do treści, która ma być wyświetlona na stronie.OsadźDowiedz się więcej o osadzanych treściach(otworzy się w nowej zakładce)Przykro nam, ale nie można było osadzić tej treści.Spróbuj ponownie Zamień na odnośnik

Czwartek 8.04.2021r.

Witajcie Zajączki! 

 Dzisiaj zapraszamy Was na Brykanki, czyli zajęcia ruchowe dla dzieci i rodziców. Przypomnimy Wam kolejne ćwiczenia z naszych Brykanek. Możecie poćwiczyć z dorosłym lub z rodzeństwem.  

1. Piosenka powitalna – zaśpiewajcie dla rodzica lub rodzeństwa znaną Wam piosenkę, a potem niech ta osoba zaśpiewa dla Was. Dla przypomnienia zamieszczamy nagranie z melodią.

Witaj.......(imię), witaj.......(imię);
Jak się masz? Jak się masz?
Wszyscy Cię witamy, wszyscy Cię witamy;
Bądź wśród nas, bądź wśród nas!

Witaj, jak się masz?

2. Zegar – dziecko siedzi na kolanach, plecami do dorosłego. Dorosły kołysze się na boki w rytm wierszyka, jak wahadło zegara. Na koniec dorosły chwyta dziecko pod pachy i podnosi do góry. Dziecko jest kukułką wyskakującą z zegara, gdy wybija pełna godzina. Można powtórzyć wierszyk kilkukotnie odliczając kolejne godziny. Dorosły podnosi dziecko do góry tyle razy,  ile wskazuje godzina w wierszyku.

Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie Zegar1.png
Tik - tak, tik - tak;
Zegareczkiem jestem ja!
Tik - tak, tik - tak;
Pierwsza (druga, trzecia...) godzina wybiła!

3. Fikołek –  dorosły siedzi na podłodze z wyprostowanymi nogami. Dziecko staje za plecami dorosłego i przekłada mu ręce nad ramieniem. Dziecko, opierając się brzuchem na ramieniu dorosłego, wykonuje przewrót w przód, czyli fikołka nad ramieniem dorosłego. Dziecko ląduje na nogach dorosłego.

Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie Fikołek1.png

Ważne, żeby dorosły w trakcie przewrotu podtrzymywał dziecko, pochylając jego głowę do brzucha. Dziecko w trakcie przewrotu nie może patrzeć do góry, czyli odchylać głowy do tyłu.

4. Samolot – dorosły leży na plecach na podłodze, z nogami ugiętymi w kolanach. W trakcie ćwiczenia dorosły i dzicko próbują nawiązać kontakt wzrokowy. 

Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie Samolot1a.png

Dziecko staje przed dorosłym, kadzie się brzuchem na jego podudziach i chwyta dorosłego za ręce. Dorosły, trzymając dziecko za ręce, unosi podudzia do góry podnosząc też dziecko w górę. Dorosły lekko porusza nogami kołysząc dziecko w różne strony. Ważne, aby dziecko uniosło swoje nogi i spróbowało utrzywać je w jednej linii z tułowiem, jak „ogon samolotu”.

Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie Samolot2a.png

Dziecko staje przed dorosłym. Dorosły opiera stopy na biodrach dziecka i chwyta dziecko za ręce. Dorosły, trzymając dziecko za ręce, unosi nogi do góry prostując je w kolanach. W ten sposób podnosi też dziecko w górę i lekko kołysze je nad sobą. Ważne, aby dziecko spróbowało utrzywać nogi w jednej linii z tułowiem, jak „ogon samolotu”.

5. Karuzela na palcu – dorosły siedzi na podłodze w rozkroku z wyprostowanymi nogami. Dziecko trzyma dorosłego za palec i biega dookoła niego, raz w jedną, raz w druga stronę.

Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie Karuzela1.png

Przechodząc nad nogami dorosłego dziecko musi robić duże kroki i uważać, żeby nie nadepnąć na nogę dorosłego. 

6. Skała i słoń – dziecko klęka na podłodze podwijając nogi i rece pod siebie, przyjmuje stabilną pozycję jak „skała”. 

Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie Skała1a.png

Dorosły próbuje przesunąć lub przewrócić dziecko na bok.  Potem jest zamiana i dorosły klęka na podłodze, przyjmując stabilną pozycję „skały”.

Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie Skała2a.png

Dziecko opiera dłonie na plecach dorosłego i próbuje przesunąć lub przewrócić dorosłego. Dziecko może też usiąść na podłodze plecami do dorosłego, postawić stopy na podłodze i prostując nogi w kolanach przepychać dorosłego całym swoim ciałem. 

7. Kula u nogi – dorosły staje w rozkroku, a dziecko siada na jego stopie, obejmując nogę dorosłęgo swoimi rękami i zaplatając wokół niej swoje nogi. 

Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie Kula-u-nogi1.png

Dorosły spaceruje z dzieckiem „przyklejonym” do swojej nogi jak „więzień z kulą”. Dziecko może obejmować najpierw jedną, a potem druga nogę dorosłego.

8. Taniec pingwinów – dziecko staje bosymi stopami na stopach dorosłego. Dorosły i dziecko są zwróceni do siebie  twarzami, trzymają się za ręce. W tej pozycji wspólnie próbują spacerować, a potem zatańczyć do ulubionej muzyki.

Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie Taniec1.png

Dziecko może stanąć tyłem na stopach dorosłego. W tej pozycji również można spacerować lub tańczyć. 

9. Plecak – dorosły w pozycji stojącej trzyma dziecko na plecach, jak „plecak”, lub na ramionach „na barana”. Dziecko obejmuje dorosłego rękami i nogami. Dorosły spaceruje z dzieckiem, może też pochylać się, kucać lub podskakiwać tak, żeby dziecko musiało włożyć wysiłek w utrzymanie się na jego plecach. 

Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie Plecak1.png

W czasie spaceru warto podtrzymać dziecko ręką, chociaż zsunięcie się z dorosłego też może sprawić dziecku dużo radości. 

10. Masaż CMC – na koniec dorosły masuje plecy dziecka. Jeśli dziecko zna ten masaż, to można zrobić zamianę, aby dziecko pomasowało też dorosłego. Schemat masażu: masaż otwartą dłonią, ugniatanie ciasta, jazda na nartach, drapanie kotka, gra na pianinie, masaż otwartą dłonią.

Masaż został opisany przez panią Anię Michalską na naszej stronie FB.  Można tam również pobrać piosenkę ułatwiającą masowanie.  

masaż CMC

Życzymy Wam dobrej zabawy!

Środa 7.04.2021r.

Dzień dobry drogie Zajączki!

Kto zna pieska o imieniu Reksio? Zapraszamy do wysłuchania audiobooka o wiosennej przygodzie Reksia. Reksio – Wielki konkurs

Dzisiaj pokażemy Wam bazie rosnące na wierzbie. Bazie to kwiatostany pojawiające się wiosną na gałęziach wierzby. Bazie pokryte są szarym meszkiem wyglądającym jak futerko, dlatego czasami nazywane są kotkami. 

Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie the-basis-of-4040921_1920-1024x684.jpg
Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie the-basis-of-4910165_1920-1024x683.jpg

Jeśli chcecie, możemy razem zrobić bazie z plasteliny. Zapraszamy do pracy!

Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie 39F1298C-93B0-4496-B7F5-8A51C2250BB1_1_201_a-745x1024.jpeg

Potrzebne będą:

Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie E86D98E8-DE7D-4AD2-89B6-20FA16CA2A40_1_201_a-604x1024.jpeg

Lepimy z brązowej plasteliny wałeczek, czyli długiego węża, którego przyklejamy na środku kartki. To będzie brązowa gałązka.

Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie 6355FC94-BDD5-428D-8E7B-246CF8684752_1_201_a-577x1024.jpeg

Z białej plasteliny lepimy kuleczki, które przyklejamy z dwóch stron gałązki. Dociskamy je palcem do kartki, żeby nie odpadły. Im więcej białych kulek, tym więcej baziowych „kotków” na naszej gałązce.

Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie D02FACEA-801E-4619-845B-73F846F95E36_1_201_a-648x1024.jpeg

Z zielonej plasteliny lepimy małe kuleczki, które przyklejamy pomiędzy białymi kulkami. To będą małe, zielone listki. Jeśli macie miejsce na kartce, to możecie przykleić na obrazku dodatkowe elementy. Wasz kolega, Benio, dokleił ziemię z brązowej plasteliny, a z zielonej plasteliny zrobił trawę.

Wtorek 6.04.2021r.

Witajcie po świętach Zajączki!

Tak się składa, że dzisiaj jest już 6 dzień kwietnia więc pora na kartkę z kalendarza. Kwiecień to taki miesiąc, w którym wszystko rozkwita: drzewa, krzewy, kwiaty, rozwijają się liście i zieleni trawa.

Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie IMG_20200521_183653-768x1024.jpg
Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie IMG20210401113805-1024x1024.jpg
Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie IMG-20200413-WA0006-576x1024.jpg

Z ciepłych krajów wracają ptaki i składają jaja, rodzą się zwierzęta: dziki, lisy i borsuki.

Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie IMG_20200416_122151-e1587322884488-1024x768.jpg

W kwietniu bywają dni ciepłe i zimne. Jest takie przysłowie: kwiecień plecień, bo przeplata trochę zimy, trochę lata.

Posłuchajcie piosenki o kwietniu:

Na koniec proponujemy wam wykonanie kartki z kalendarza. Narysujcie kwietniową pogodę, pierwsze kwiaty, ptaki z naszego ogrodu i trawę.

Piątek 2.04.2021r.

Witajcie Zajączki!

Dzisiaj proponujemy Wam dzień ze świątecznym kurczaczkiem.

Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie IMG_20200406_180939-768x1024.jpg
Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie IMG_20200406_180957-768x1024.jpg

To jest kogut i kura czyli tata i mama kurczaczka.

Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie IMG_20200406_193527-1024x768.jpg

A to malutkie kurczaczki.

Na pewno wiecie, że one mieszkają na wsi w kurniku.

A skad one się biorą dowiecie się z historyjki o zdziwionym jaju.

Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie IMG_20200407_072425-768x1024.jpg
Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie IMG_20200407_072527-768x1024.jpg
Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie IMG_20200407_072559-768x1024.jpg
Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie IMG_20200407_072619-768x1024.jpg

Możecie ją opowiedzieć zaczynając od tego: było sobie jajo, …

Przygotujcie sobie kredki i koła to razem zrobimy świąteczne kurczaczki. Koła możecie znaleźć w materiałach zabranych z przedszkola.

Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie IMG_20200406_185933-768x1024.jpg

Z tych kół układamy brzuszek, głowę, oko, skrzydełko, wycinamy dziobek i przyklejamy.

Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie IMG_20200406_185613-e1586242439170-1024x768.jpg

Możecie też sami narysować okrągły brzuszek kręcąc w koło, w koło, aż zrobi się cały żółty. Później trochę mniejszą głowę, oko, dziobek i łapki.
A skrzydełko – bujamy wesoły uśmiech.

Jestem pewna, że uda wam się zrobić mnóstwo kurczaków.

Miłej zabawy!

Czwartek 1.04.2021r.

ANGIELSKI

Dzień dobry drogie Zajączki!

Zapraszam Was dzisiaj do wielkanocnego memory game! Na czym polega gra i jak ją przygotować. Pierwszy krok to przygotowanie kart do gry. Na małych kartkach (1/6 kartki A4) narysujcie jajka (eggs) w kolorach: pink, yellow, blue, green, purple, orange and red. Zanim jednak zaczniecie, upewnijcie się, że kartka nie prześwituje. Aby tego uniknąć możecie skleić ze sobą dwie kartki, wyciąć małe karteczki i dopiero przystąpić do rysowania. Następnie przetnijcie jajka na pół i pomieszajcie, obróćcie karty w drugą stronę i jajeczne memory gotowe! Czas zacząć szukać par! Oczywiście będą nimi dwie połówki tego samego jajka, ale tego pewnie domyśliliście się od razu sami. Dobrej zabawy!

Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie gra_Zajączki.jpg

P.S. Jeśli przed rozpoczęciem chcielibyście powtórzyć kolory, to warto zajrzeć tutaj:about:blankYouTube adres URLProszę wkleić odnośnik do treści, która ma być wyświetlona na stronie.OsadźDowiedz się więcej o osadzanych treściach(otworzy się w nowej zakładce)Przykro nam, ale nie można było osadzić tej treści.Spróbuj ponownie Zamień na odnośnik

Środa 31.03.2021r.

Witajcie Zajączki!
Dzisiaj przygotujemy rysunkowy kosz z jajkami. Możecie wykorzystać do tej pracy materiały, które dostaliście z przedszkola.

Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie z1.jpg

Potrzebne będą:

Zapraszamy do pacy Zajączki!

Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie z2.jpg

Rysujemy brązową kredką uśmiech na szerokość całej kartki. Uśmiech wielokrotnie poprawiamy, żeby składał się z wielu kresek i był gruby. To będzie wiklinowy kosz.

Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie z3.jpg

W koszu przyklejamy jajka. Możecie przykleić gotowe kształty otrzymane z przedszkola lub wyciąć jajka samodzielnie.

Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie z4.jpg

Ozdabiamy jajka prostymi, kolorowymi wzorami – kropkami i kreskami. Jaja pomalowane na jeden kolor to kraszanki, a ozdobione wzorami to pisanki.

Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie z5.jpg

Na koniec postawimy kosz na trawie. Na dole kartki rysujemy zielonymi kredkami kreski. Najlepiej rysować z dołu do góry.

Świąteczny koszyk z pisankami jest gotowy!

Wtorek 30.03.2021r.

Witajcie Zajączki!
Zbliżają się święta wielkanocne. To czas pisanek, baranków, śmigusa-dyngusa i …… zajączków!

Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie zajac.jpg

Dlaczego? Zajączki są symbolem wiosny i odradzającej się po zimie przyrody.

Kiedy przyroda budzi się się z zimowego snu, po polach, łąkach i lasach kicają zające w poszukiwaniu pierwszych pąków na drzewkach i krzakach czy młodych, zielonych listków.

Chcecie z nimi poskakać? Proponuję Wam zabawę ruchową przy piosence o zajączku:about:blankYouTube adres URLProszę wkleić odnośnik do treści, która ma być wyświetlona na stronie.OsadźDowiedz się więcej o osadzanych treściach(otworzy się w nowej zakładce)Przykro nam, ale nie można było osadzić tej treści.Spróbuj ponownie Zamień na odnośnik

W niedzielę wielkanocną zajączek przynosi dzieciom w upominku drobne słodycze. Najczęściej są one pochowane w różnych miejscach domu i ogrodu. Dzieci muszą się natrudzić, żeby je odnaleźć, ale nagroda za ten trud jest słodka i czekoladowa!

Wielkanocne zające ozdabiają również nasze koszyczki, pocztówki, wystawiają nosy z doniczek z wiosennymi kwiatami.

Jeśli chcecie ozdobić swój dom, to przygotujcie, proszę:

Oto jak możecie zrobić zajączka:about:blankYouTube adres URLProszę wkleić odnośnik do treści, która ma być wyświetlona na stronie.OsadźDowiedz się więcej o osadzanych treściach(otworzy się w nowej zakładce)Przykro nam, ale nie można było osadzić tej treści.Spróbuj ponownie Zamień na odnośnik

Jeśli odrysowanie i wycięcie ręki sprawia Wam trudność, to poproście o pomoc rodziców lub starsze rodzeństwo. Możecie przykleić do zajączka taśmą patyczek i pobawić się w teatrzyk. A potem możecie znaleźć dla zajączków miejsce w doniczce z kwiatkami. Wesołej zabawy!

Poniedziałek 29.03.2021r.

Gorąco witamy Zajączki!

Dzisiaj dzień poświęcony barankom i owieczkom. Zbliżają się Święta Wielkanocne, a te zwierzęta są jednym ze świątecznych  symboli. Na zdjęciu widzicie baranka i małą owieczkę.

Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie IMG_0719a-1024x717.jpg

Zapraszamy do wysłuchania piosenki o baranku. 

Jeśli macie ochotę, możemy razem zrobić owieczki i baranki.

Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie 0840ED00-156E-48A0-9334-30415C82D3B6_1_201_a-1024x811.jpeg

Potrzebne będą:

Ruszamy do pacy Zajączki?

Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie C30F504D-6401-44E7-B2FA-070C3B5AB4CE_1_201_a-1024x770.jpeg

Rysujemy  zielonymi kredkami krótkie kreski na całej kartce. To będzie trawa na łące. Najlepiej rysować je z dołu do góry.

Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie 3B3774AC-BCDA-48A0-818E-0F5E21E79C81_1_201_a-1024x718.jpeg

Potem rozcinamy nożyczkami patyczki higieniczne na pół robiąc nogi owieczki/baranka. Układamy patyczki na kartce mocując je do kartki za pomocą kawałków plasteliny. Nad patyczkami przyklejamy wacik jako brzuch owieczki/baranka. Posmarujcie kartkę klejem, połóżcie wacik i dociśnijcie go ręką, żeby się dobrze przykleił. 

Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie B6DBF19E-7FB4-4219-9B03-ED2E9C711F0A_1_201_a-1024x709.jpeg

Czas wyciąć głowę owieczki/baranka z wacika. Głowa ma kształt podobny do jajka. Spróbujcie wyciąć sami lub poproście o pomoc dorosłego. Wyciętą głowę przyklejamy do brzucha zwierzątka. 

Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie 923CC6F6-5E52-475B-A0B4-34174AB6A4E5_1_201_a-1024x743.jpeg

Nasze zwierzątko nie ma jeszcze oczu. Możemy przykleić gotowe oczy, jeśli ktoś ma takie w domu. Jeśli nie macie to zrobimy oczy z plasteliny. Lepimy z plasteliny dwie małe, białe kuleczki i przyklejamy je do głowy zwierzątka. Potem lepimy dwie mniejsze czarne kuleczki i przyklejamy je na tych białych. 

Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie C6BF52E5-BBF5-4680-A398-161DE4E86EEC_1_201_a-1024x731.jpeg

Możemy dorobić zwierzątku rogi z plasteliny, żeby na łące pasł się baranek. Lepimy z plasteliny dwa wałeczki i przyklejamy na głowie zwierzątka. Owieczkę zrobimy doklejając na głowie zwierzątka uszy z patyczków higienicznych. Odcinamy nożyczkami małe kawałki patyczków i mocujemy je do głowie owieczki za pomocą kawałków plasteliny. Teraz na łące stoi stado baranków i owieczek.  

Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie IMG_20200406_181923-768x1024.jpg

Policzcie ile jest owieczek i baranków na Waszym obrazku. Możecie pokazać nam swoje prace na Facebooku. Jak myślicie, czy wyglądają podobnie jak prawdziwe stado owiec? 

Zima

Poniedziałek 15.03.2021

Dzień dobry Zające!

Witam was w pierwszy dzień nowego tygodnia – poniedziałek. Mam nadzieję, że jesteście gotowi na nowe zadania i ćwiczenia. Dzisiaj chciałabym sprawdzić jak bystre macie oczy! Mam dla was szukanie różnic, poniżej znajdziecie dwa poziomy trudności. Łatwiejsze – szukanie 5 różnic i trudniejsze – szukanie 10 różnic. 

1. Znajdź 5 różnic: lisek i latawiecCzerwony Kapturekzabawa w ogrodzie

2. Znajdź 10 różnic: chatka-baby-jagimisieprzebisnieg

Powodzenia!

Piatek 12.03.2021 

Witajcie Zajączki!

Jaką pogodę dzisiaj macie? U mnie wieje wiatr i pada deszcz. Jest bardzo zimno i nieprzyjemnie. Pan Marzec ciągle miesza różne pogody w swoim garnku. Dlatego mam dla Was dzisiaj słoneczny rysunek pod dyktando. Zanim zaczniemy przygotujcie kredki lub flamastry, a może farby oraz kartkę.

Zadanie jest takie: uważnie obejrzyjcie rysunek, który dla was przygotowałam. Zapamiętajcie jak najwięcej szczegółów! Patrzcie na niego tak długo, jak potrzebujecie. 

A teraz zakryjcie mój obrazek i narysujcie z pamięci wszystko co zapamiętaliście. Kiedy skończycie malować porównajcie oba rysunki. Czy udało wam się zapamiętać wszystko? Jeśli tak to wielkie brawa! Macie wspaniałą pamięć. Jeśli o czymś zapomnieliście, nie martwcie się! Możecie spróbować jeszcze raz. To taka gimnastyka dla waszej pamięci :) 

Dodatkowo mamy dla Was pięknie opowiadania czytane przez Panią Beatkę. Miłego słuchania :) 

Władimir Sutiejew – „Pod grzybem” 

Władimir Sutiejew – „Tyczka pomocniczka”

Władimir Sutiejew – „Kto powiedział ‚miau’ „

Czwartek 11.03.2021 

Dzień dobry Przedszkolaki :)

Dzisiaj u mnie sprawdziło się marcowe powiedzenie. Wczoraj świeciło piękne słońce i było ciepło, a dziś pada śnieg! Nadal pozostajemy w temacie pogody. Mam dla Was kilka zagadek i zadań:

1.dobierzcie odpowiednie ubranie do pogody dla Ani – ubrania-dziewczynka

2.dobierzcie odpowiednie ubranie do pogody dla Tomka – ubranie – chłopiec

3. poprowadź kredkę po śladach i znajdź czterem porom roku pasujące pogody – cztery pory roku – plątanina

4.dla chętnych mam jeszcze labirynt z panią wiosną – labirynt – wiosna

Na koniec proponuję Wam zabawę „Kto zabrał ciasteczko?” Pamiętacie ją? Zaproście do zabawy rodziców lub rodzeństwo. Jedna osoba ukrywa ciasteczko. A potem śpiewamy i zgadujemy! 

https://youtube.com/watch?v=OzKY5YHnOTg%3Fab_channel%3DSuperSimpleSongs-KidsSongs

Dobrego dnia!

Środa 10.03.2021 

Witajcie Zające! 

Czy ktoś z Was założył swój kalendarz obserwacji pogody? Jaki znaczek narysujecie dzisiaj? U mnie będzie duże słońce, na niebie nie ma chmur, za to wieje lekki wiatr, więc go też dorysuję. Dzisiaj rano przypomniało mi się, że znacie bardzo fajną piosenkę o pogodzie po angielsku. Zaśpiewamy i zatańczymy? 

https://youtube.com/watch?v=XcW9Ct000yY%3Ft%3D1s%26ab_channel%3DDreamEnglishKids

Dzisiaj dodatkowo chciałabym z wami porozmawiać o pewnym kwiatku, który pojawia się po zimie jako jeden z pierwszych. Posłuchajcie wiersza:

Przebiśnieg – Halina Szayerowa

Za śniegowej chmury
słońce ledwie błyśnie
a już się spod śniegu
przebija przebiśnieg.

Wychyla się główka
w śniegu sztywnej kryzie…
Byle na powietrze!…
Byle słonka bliżej!…

Rozgniewał się marzec
sypnął gęsto śniegu…
– Nie czas jeszcze wiosnę
witać przebiśniegu!

Lecz przebiśnieg – kwiatek
drobny, niepozorny,
przebił się na przekór.
Mały … a zadziorny.

Ponad kryzą śniegu
białym kwiatem błysnął…
– Czas już, panie Marcu,
bo wiosna już blisko!

https://youtube.com/watch?v=_kmf2y86cvk%3Fab_channel%3DMTMK

Zapraszam wszystkie Zajączki na spacer w poszukiwaniu przebiśniegów! Może ktoś z was po spacerze będzie miał ochotę zrobić przebiśniegi w domu? Możecie narysować je kredkami, namalować farbami, zrobić z papieru albo ulepić z plasteliny. 

Pięknego i słonecznego dnia!

Wtorek 09.03.2021 

Dzień dobry Zajączki! 

Kilka dni temu zaczął się nowy miesiąc – marzec. Czy znacie przysłowie, które mówi o tym miesiącu? Słyszeliście kiedyś, jak dorośli mówili, że „W marcu jak w garncu”? Czy wiecie co to znaczy? To powiedzenie oznacza, że w marcu jest bardzo zmienna pogoda – wszystkie cztery pory roku mogą przemieszać się w tym miesiącu. Jednym słowem to miesiąc pełen pogodowych niespodzianek. 

Posłuchajcie piosenki:

https://youtube.com/watch?v=6hiUw4m30dE%3Fab_channel%3DDominikaS

„Kucharz marzec”

Do kuchni wpada marzec,

i chce coś ugotować,

lecz straszny z niego gapa,

nie może zdecydować….

Ref.: Czy będzie śnieg czy słońce,

czy może jednak plucha,

ulewa, mały wietrzyk,

czy wielka zawierucha….

Do garnka wszystko wrzucił,

dołożył dwie przyprawy…

Co wyszło? Nie wiadomo!

Sam bardzo jest ciekawy.

Ref.: Czy będzie śnieg czy słońce,

czy może jednak plucha,

ulewa, mały wietrzyk,

czy wielka zawierucha….

Wiosną zdarzyć się może

w pogodzie zamieszanie.

Gdy marzec znów gotuje

nikt nie wie co się stanie.

Ref.: Czy będzie śnieg czy słońce,

czy może jednak plucha,

ulewa, mały wietrzyk,

czy wielka zawierucha….

Obserwujcie w marcu pogodę! Możecie założyć kalendarze obserwacji pogody. Wydrukujcie kartkę z kalendarza i codziennie rysujcie w odpowiednim okienku zaobserwowaną pogodę.

Żeby wam pomóc znalazłam różne oznaczenia pogody. Popatrzcie na nie, możecie wykorzystać je w swoich kalendarzach obserwacji. Jednego dnia mogą pojawić się nawet dwa lub trzy znaczki. 

Dobrej zabawy i udanych obserwacji!

Poniedziałek 08.03.2021 

Witajcie Zajączki! Dziś proponujemy Wam zabawę „Podłoga- lawa”.

Nie potrzeba do niej wielu rekwizytów. Potrzeba trochę wyobraźni i planowania. Najpierw robimy w głowie plan czyli myślimy co zrobimy po kolei. Czasem inne myśli mogą nam przyjść do głowy w czasie gdy zabawa już trwa i oczywiście możemy zmienić nasz plan i zrobić coś w inny sposób.

A zatem!

Wyobraźcie sobie, że podłoga w waszym domu na chwilę zamienia się w gorącą  lawę czyli coś czego nie można dotknąć .Waszym zadaniem będzie poruszać się po domu (np. z pokoju do pokoju, lub po kolei po wszystkich pomieszczeniach) tak, żeby nie dotknąć podłogi. Musicie przechodzić w taki sposób, że nawet na chwilę Wasza noga nie może znaleźć się na podłodze.

Czy to trudne? sprawdźcie sami!

Można pomagać sobie przy pomocy poduszek np. gdy chcemy przejść z kanapy na fotel i jest za bardzo oddalony. Lub użyć innych rekwizytów, a nawet gdy będzie przechodził tata, może Was kawałek przenieść z miejsca na miejsce.

Kombinujcie ile to możliwe! Różne pomysły są dozwolone.

Pamiętajcie o bezpieczeństwie! Różne akrobacje róbcie powoli i ostrożnie.

Jest jeden zakaz w tej zabawie!

Nie wchodzimy na szafki i regały!

Rodzice katem oka zwróćcie uwagę jak dzieci sobie radzą!

Zabawa ta może mieć różne wersje:

Czyli jeśli jest wersja „poduszki lawa” chodzimy tak, żeby nie dotykać poduszek, gdy „krzesła lawa” nie dotykamy krzeseł itd.

Możecie wymyślać swoje wersje tej zabawy. Zaproście do zabawy rodzeństwo.

Będzie Wam radośniej!

Powodzenia !

Piątek 5.03.2021

Kochane Zajączki!

Pomyślałam, że już dłuższy czas nie zawitała na naszych zajęciach angielskiego Świnka Peppa. Jej przygody wiernie służą nam do nauki nowych słówek, ale i do zabawy. Dlatego przed weekendem zamieszczam dla Was taką zabawną przygodę, która przydarzyła się Peppie i Georgowi. Przypomni Wam ona zadanie, które znaleźliście tu w środę. Może już się domyślacie? Jeśli nie, zobaczcie sami!

Uściski!
Pani Anula

Czwartek 4.03.2021

Witajcie Zajączki, mamy dzisiaj chłodny dzień i słońce śpi gdzieś za chmurkami. Aby dodać sobie dobrej energii wykonajcie  kolejne zadania od Pani Paulinki.
Kliknijcie poniższe linki:

pajacyki
co to było
prawy do lewej
pasmanteria

Życzymy dobrej zabawy!

Środa 3.03.2021

Dzień dobry Drogie Zajączki! Mamy dzisiaj dla Was zabawy, które przygotowała Pani Paulinka.
Kliknijcie w poniższe linki:

miękkie kamienie
nietypowe ozdoby
nożyce
poszukiwacze skarbów

Dobrej zabawy i do jutra!

Wtorek 2.03.2021

Cześć Zajączki!

Witam Was serdecznie i wtorkowo. Dziś mam dla Was zabawę, która wymaga dobrej pamięci i bystrego oka. Będziecie potrzebowali kilku przedmiotów: klocków / maskotek / kredek / makaronu, ale sprawdzi się dosłownie wszystko. Zaraz zrozumiecie dlaczego :) Ważna będzie też chusta lub szalik, które nie prześwitują, a także ktoś, kto się z Wami pobawi.

Jest to zabawa w „czego brakuje?” lub „co jest inaczej?” – te zagadki znacie z doskonale z naszych przedszkolnych zajęć. Ustawcie w rzędzie kilka rzeczy (3-4), po kolei nazwijcie je i przykryjcie chusteczką / szalikiem. Zabierzcie jeden, przestawcie lub pomieszajcie kolejność przedmiotów. Odkryjcie i zgadujcie, czego brakuje lub co jest inaczej.

Miłej zabawy!
Pani Anula


Poniedziałek 1.03.2021

Drogie Zajączki! Witajcie w pierwszym dniu nowego tygodnia. Ciekawa jestem, czy wiecie, jak się on nazywa… Przyszedł też nowy miesiąc – marzec, a przed nami nowe zabawy i wyzwania :)

Dziś mam dla Was zagadkę niełatwą. Spójrzcie na obrazki poniżej, zastanówcie się, jak mogła skończyć się historia pokazana na każdym z nich. Jeśli macie ochotę na więcej wyzwań, wybierzcie jedno zakończenie i spróbujcie je narysować. Wspaniałej zabawy i dobrego początku nowego tygodnia :)

Uściski!
Pani Anula


Piątek 26.02.2021

Kochane Zające!

Ależ ta pogoda nas zaskakuje! Jeszcze niedawno był śnieg, a teraz nie został po nim już chyba żaden ślad. Za to jest piękne słońce! Dlatego dziś mam dla Was piosenkę: „Mr. Golden Sun” („Pan Złote Słonko”), a ponieważ jesteście bardzo spostrzegawczy dołączam też 2 słoneczne obrazki, na których są 4 różnice. Jestem ciekawa, czy je znajdziecie :) Obrazki można też wydrukować, uzupełnić i pokolorować.

Życzę Wam dobrej zabawy i radosnego weekendu!

Pani Anula  



Czwartek 25.02.2021

Drogie Zajączki zapraszamy Was  dzisiaj do zabaw, które przygotowała Pani Paulinka. Kliknijcie w poniższy link:

Zadania od Pani Pauliny

Dobrej zabawy!

Środa 24.02.2021

Dzień dobry Zajączki!

Jak się dzisiaj macie? Za oknem świeci piękne słońce, może uda się Wam pójść na spacer. Zadania dla Was dzisiaj przygotowała pani Paulina, która na co dzień bawi się z dziećmi na sali gimnastycznej. Zobaczcie jakie wyzwania dla was przygotowała –> zadania z Integracji Sensorycznej

Życzymy wspaniałej zabawy!

Wtorek 23.02.2021

Drogie Zajączki!

Wtorek proponuję zacząć grą „Zgaduj – zgadula” w parach, którą kiedyś poleciła mi Pani Wiesia. Do gry potrzebne będą małe przedmioty (monety / guziki / kamyczki lub inne przedmioty, które przy potrząsaniu powodują hałas – razem ok. 5-6 sztuk). Zaczyna najmłodszy uczestnik zabawy. Trzyma w dłoniach kilka przedmiotów, potrząsa nimi i mówi: „Zgadnij, ile ich mam!”. Po każdej zgadywance trzeba przeliczyć przedmioty. Gra toczy się na zmianę dopóki ktoś nie zgadnie 3 razy odpowiedniej liczby przedmiotów. Wtedy grę można zacząć od początku na przykład zmieniając monety na guziczki albo kamyczki według uznania. Brzmi prosto, ale jest z tym dużo dobrej zabawy!

Uciskam Was mocno,
Pani Anula


Poniedziałek 22.02.2021

Kochane Zające!

W poniedziałek rano przypomniała mi się piosenka, która może trochę kojarzyć się z niedawnym karnawałem: „Był sobie raz balonik” i tak pomyślałam, że zostawię tu dla Was moje Zajączki kilka baloników – pokolorujcie je do końca według wzoru! Może będziecie chcieli to zrobić przy muzyce, więc zostawiam także balonikową piosenkę :)   

Kto zechce pochwalić swoją gotową pracą, nich koniecznie prześle ją na nasz zajączkowy adres: przedszkole.integracyjne45@gmail.com 
Cieplutko Was pozdrawiam!
Pani Anula

     Co słychać u Zajączków? Szukają zimy. Szukają jej w ogrodzie, w piosenkach, wierszach i opowiadaniach, zabawach. Rysują i malują, lepią z plasteliny. Przyglądają się pogodzie i nazywają zachodzące w niej zmiany. „Czarują” i przywołują śnieg, żeby móc w ogrodzie zjeżdżać z górki na jabłuszkach, ciągnąć sanki po śniegu, lepić bałwany, ślizgać się po lodzie.

     W grudniu Zajączki czekały na święta odkrywając w przedszkolu kartki kalendarza adwentowego, a w domu wykonując adwentowe zadania dla całej rodziny. Zajączki czekały na Mikołaja rysując jego portrety, ubierając choinkę i tworząc choinkowe ozdoby świąteczne. I znów przy okazji tych zadań Zajączki uczą się posługiwać nożyczkami, kleić, rysować, poznają nowe techniki plastyczne i materiały.

     W styczniu Zajączki poznały kalendarz. To pomoże im obserwować mijający czas, uczyć się nazw dni tygodnia i miesięcy. Przy okazji zrobiły kalendarium urodzinowe całej grupy, żeby o nikim nie zapomnieć!

      Zajączki nie mogły w tym roku zaprosić Dziadków do przedszkola. Bardzo żałujemy, to nasi Najmilsi Goście! Mamy nadzieję, że nagrania, portrety i wiersz umiliły Dziadkom ich święto! Może w przyszłym roku uda nam się spotkać na balu?

       W lutym Zające będą skakać na karnawałowym balu. Przypomnimy sobie najbardziej „balową” bajkę o Kopciuszku i zabawimy się w teatr. Przy okazji będziemy rozpoznawać i nazywać emocje, starać się je wyrażać w zabawach dramowych.

       Nie zapomnimy też w lutym o dokarmianiu ptaków, którym o tej porze roku na pewno zima już dokucza. Będziemy je przy okazji obserwować i nazywać.

       Zajączki ćwiczą pamięć wzrokową i słuchową, uczą się gier planszowych, rozpoznawania imion. Uczą się też jak postępować w trudnych społecznie sytuacjach, uczyć się rozmawiać i rozwiązywać konflikty.

       Co przyniesie marzec? Mamy nadzieję, że szybką i piękną wiosnę, Zajączki będą jej wypatrywać w przedszkolnym ogrodzie!

Wszystkim Babciom i Dziadkom z okazji ich święta życzymy dużo zdrowia i spełnienia marzeń :D W prezencie mamy piosenkę i utwór Le Basque w wykonaniu dzieci z grupy Zajączków. 

4-latki Zające - Gimnastyka i zabawy ruchowe4-latki Zające - Zabawy w sali4-latki Zające - Zabawy w ogrodzie4-latki Zające - Wizyta Św.Mikołaja4-latki Zające - Zajęcia grupowe4-latki Zające - Zimowe prace plastyczne

Jesień

Zajączki wróciły we wrześniu do przedszkola stęsknione za wspólną zabawą z kolegami i koleżankami. Lubią się razem bawić w sali przedszkolnej i ogrodzie, rozmawiać i smiać sie podczas posiłków, wspólnie tańczyć, grać na instrumentach, uczyć sę nowych zabaw podwórkowych. W grupie jest głośno i dynamicznie, wesoło!

Aby było bezpiecznie Zajączki poznają program „Nasza Drużyna”. Uczą się zasad i sposobów, które pomogą im rozwiązywać konflikty, bawić się bezpiecznie, słuchać się nawzajem, uczą się prosić o pomoc i przepraszać. Pomagają im w tym filmy i książeczki o Franklinie, malym żółwiu, który uczy się, jak poradzić sobie w trudnych sytuacjach w grupie. Przy okazji dzieci rozpoznają i nazywają swoje emocje, uczą się empatii w relacjach z kolegami.

Zajączki z zapałem uczą się angielskiego, poznają nowe zwroty, piosenki i zabawy.

Dzieci schodzą też do „cichej sali”, gdzie bawiąc się pomocami montessoriańskimi poznają matematykę. Taka nauka jest bardzo przyjemna i Zajączki nie mogą się doczekać odwiedzin „cichej sali”.

Jesień to czas zbiorów. W przedszkolnym ogrodzie szukamy orzechów, kasztanów i żołędzi, tworzymy bukiety z kolorowych liści. Dzieci sprawdzają czy coś rośnie na przedszkolnych grządkach. Jeszcze do niedawna można tam było znaleźć ogórka lub poziomkę. Teraz dzieci skubią miętę i szałwię.

Dużo się dzieje na przedszkolnych zajęciach kulinarnych. Zajączki piekły jabłka z cynamonem, gruszki z czekoladą, ciasto ze śliwkami. Przy okazji uczyły się kroić i próbowały smaki surowych i pieczonych owoców. Przed nami zajęcia z jesiennymi warzywami. Sprawdzimy, które warzywa można jeść na surowo, które lepiej smakują gotowane.

Jesień to piękna pora roku i Zajączki starają się ją zatrzymać na swoich pięknych pracach plastycznych. Malują, rysują, wyklejają i lepią. A przy okazji ćwiczą swoje dłonie i palce, uczą się dostrzegać szczegóły i różnice, rozpoznają kolory, liczą elementy.

4-latki Zające - Zajęcia muzyczne4-latki Zające - Sala Montessorii4-latki Zające - Gimnastyka4-latki Zające - Zajęcia kulinarne4-latki Zajączki - Zajęcia grupowe4-latki Zajączki - Zabawy w sali4-latki Zajączki - Zabawy w ogrodzie4-latki Zajączki - Prace plastyczne
 

Skip to content