Zalety integracji
Zalety integracji
Materiał opracowany przez członków DCI Mokotów
Dla dzieci zdrowych | Dla dzieci z niepełnosprawnościami | Dla rodziców | Dla nauczycieli | Dla wszystkich |
Nauka tolerancji, empatii, szacunku, życzliwości i wrażliwości
Akceptacja inności Chęć pomocy, opiekuńczości Rozwijanie kompetencji społecznych Nauka, że wysiłek w pokonywaniu własnych słabości i niedoskonałości przynosi efekty Nauka odpowiedzialności i życzliwości wobec innych Szansa na rozwój w dobrych warunkach terapeutycznych Przeciwdziałanie stereotypom i uprzedzeniom Mniej liczne grupy Zrozumienie, że wszyscy mamy takie same prawa ale inne możliwości Asertywność Nauka zachowania w syt. trudnych Drugi nauczyciel Szerszy zakres zajęć w ramach pomocy psych- pedagog Rozwój inteligencji emocjonalnej Zwiększenie możliwości poznawczych „szersze poznanie świata” Poszerzenie wiedzy o schorzeniach i niepełnosprawnościach poprzez obecność w grupie osób z np. cukrzycą, padaczką, na wózkach
|
Uczy się przez obserwację zachowań zdrowych dzieci![]() Włączanie – przebywa w naturalnym środowisku Rozwijanie kompetencji społecznych Większa motywacja do nauki i nabywania nowych umiejętności Zwiększanie poczucia bezpieczeństwa Nauka ról społecznych Budowanie poczucia własnej wartości Nauka współpracy Przełamywanie własnych słabości i ograniczeń Dostosowanie tempa i poziomu pracy Nauka, że wysiłek w pokonywaniu własnych słabości i niedoskonałości przynosi efekty Rozwój inteligencji emocjonalnej Większe aktywizowanie dzieci do dzielenia się swoją wiedzą Otwarcie na innych ludzi Uczą się pomagania bez wyręczania Kreatywne szukanie rozwiązań |
To co w kolumnie 1 i 2
Możliwość z korzystania z pomocy specjalistycznej i wsparcia Większe zaangażowanie w życie społeczności |
Bardziej twórczy, kreatywni, tolerancyjni i wrażliwsi
Szansa na doskonalenie umiejętności, samorozwój Bliższy kontakt z dzieckiem dzięki małej liczebności grup Możliwość współpracy z innym nauczycielem Lepsze monitorowanie i obserwacja postępów w rozwoju Wymiana doświadczeń z innymi placówkami Większa liczebność i dostępność kadry – specjalistów Konieczność systematycznego dokształcania Większe wyczulenie na nietolerancje Bogatsze zaplecze dydaktyczne Uczenie elastyczności w kontaktach z ludźmi, wytrącanie ze schematów postępowania Dostrzeganie inności Systematyczna współpraca z rodzicami |
Wiedza, że: wszyscy mamy takie same prawa
uczy wrażliwości na drugiego człowieka, akceptacji inności i tolerancji Otwarcie na innych ludzi Daje inny obraz ludzi w społeczeństwie w aspekcie kulturowym Szansa na bycie lepszym człowiekiem, doskonalenie siebie Budowanie zaufania do drugiego człowieka |
Rysowała: Anna Michalska