Kadra
W przedszkolu pracują pedagożki i pedagodzy przedszkolni oraz specjalni, psycholożka, neurologopeda i terapeutka integracji sensorycznej.
Główne cele naszej pracy
- dbałość o rozwój psychomotoryczny i społeczny zgodny z możliwościami dzieci
- kształcenie różnorodnych umiejętności podczas zajęć grupowych i indywidualnych
- kształtowanie relacji dzieci bez orzeczenia i dzieci z orzeczeniem o niepełnosprawności
- wielospecjalistyczna diagnoza potrzeb rozwojowych dzieci z niepełnosprawnością
- ustalenie priorytetów do pracy rewalidacyjnej dla każdego dziecka z niepełnosprawnością
- prowadzenie obserwacji w grupie oraz badań przesiewowych przez specjalistki/ów
- udzielanie dzieciom pomocy psychologiczno-pedagogicznej
- współpraca z rodzicami w formie konsultacji, spotkań edukacyjnych, spotkań integracyjnych
Zadania pedagogów i specjalistów
Pedagożki i pedagodzy przedszkolni wspólnie z pedagożkami i pedagogami specjalnymi, realizują podstawowe zadania wynikające z programu wychowania i nauczania dla danej grupy dziecięcej oraz wspierają rozwój dziecka ze specjalnymi wyzwaniami edukacyjnymi.
Pedagożki i pedagodzy specjalni wspierają dzieci z niepełnosprawnościami podczas zajęć całej grupy. Razem ze specjalistkami ustalają priorytety do pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, przygotowują dla nich programy i prowadzą zajęcia indywidualne. Wspólnie z pedagożkami i pedagogami przedszkolnymi realizują ogólny program edukacyjny i wychowawczy.
Psycholożka prowadzi obserwacje i badania psychologiczne dzieci z niepełnosprawnością, badania ich dojrzałości szkolnej oraz obserwacje i badania innych dzieci na prośbę nauczycielek lub rodziców. Udziela konsultacji rodzicom wychowanków (zatrudniona w niepełnym wymiarze godzin).
Logopeda, ze specjalnością neurologopedii, pracuje nad prawidłowym rozwojem mowy, prowadzi indywidualne zajęcia usprawniające komunikację i korygujące wady wymowy. Prowadzi zajęcia słuchowe we wszystkich grupach wiekowych.
Terapeutka integracji sensorycznej prowadzi zajęcia indywidualne dla dzieci z niepełnosprawnościami, wymagających pomocy w zakresie usprawniania ruchowego (zatrudniona w niepełnym wymiarze godzin).
Zajęcia ruchowe połączone z gimnastyką korekcyjną prowadzą nauczycielki poszczególnych grup.
Życiorysy
Specjaliści
Dorota Jędrych
psycholożka, pedagożka, nauczycielka mianowana (czytaj więcej…)
Joanna Dzwonkowska
neurologopeda, nauczycielka dyplomowana (czytaj więcej…)
Paulina Gzyl
terapeutka integracji sensorycznej, nauczycielka mianowana (czytaj więcej…)
Pedagodzy
Anna Michalska
surdopedagog, nauczyciel dyplomowany (czytaj więcej…)
Monika Mokrzyszczak
oligofrenopedagożka, nauczycielka dyplomowana (czytaj więcej…)
Aleksandra Kozłowska
pedagożka przedszkolna, nauczycielka kontraktowa (czytaj więcej…)
Monika Persak
surdopedagog, nauczyciel dyplomowany (czytaj więcej…)
Joanna Kapuścińska
pedagog przedszkolny, nauczycielka kontraktowa (czytaj więcej…)
Weronika Dzik
pedagożka specjalna, nauczycielka kontraktowa (czytaj więcej…)
Beata Świderek
pedagog przedszkolny, nauczycielka dyplomowana (czytaj więcej…)
Anna Walczak
pedagożka specjalna, nauczycielka mianowana (czytaj więcej…)
Justyna Sobolewska
pedagog specjalny, nauczyciel mianowany (czytaj więcej…)
Maria Tętnik
pedagożka przedszkolna, nauczycielka początkująca (czytaj więcej…)